Tentang kami

Tentang kami

Saturday, August 14, 2010

Hari2 Berfikir Apa Menu Istimewa....

Menjadi seorang ibu ni kadang2 jadi buntu dalam bab2 nak masak, terutama di bulan puasa.Idea sentiasa kene update dan pendapat dari anak2 dan suami sangat2 dialukan. Hahaha... dalam pada duk fikir apa nak buat juadah berbuka, saya pun sambil mengemas rumah dan org rumah sedang menampal dinding dgn plaster kerana tahun ni kami berazam untuk mengecat rumah ni kerana berkemungkinan tahun depan kami akan meninggalkan tempat ini untuk berpindah ke tempat baru. Hehehe harapnya misi ini berjaya kerana cukup tahun ni bermakna telah 6 tahun 6 bulan kami tinggal di sini (satu jangka masa yang agak lama).

Dalam pada mencari idea ni, hero2 kecilku asyik dengan pensil warna yang baru ibu belikan dan yang bestnya sebanyak 20 muka surat gambar habis diwarna oleh Faris (nampaknya kene beli banyak buku mewarna). Tidak ketinggalan untuk membuat sepah memang perkara wajib dilakukan setiap hari diiringi suara ibu yang memberi amaran untuk dibersihkan semula... hehehe nasib mendengar kata....Pagi tadi hero2ku bersarapan nasi lauk lemak udang yang ibu masak malam tadi dan bila mana suapan pertama dimulakan Faris lalu dia berkata " eemmm sedapnya ibu masak " hehehe tergelak ibu. Terima kasih untuk FnF kerana memuji masakan ibu...(dalam proses nak ajak Faris mula berpuasa dan setakat ni dia baru boleh bangun makan sahur... hehehe).

Berbalik menu hari ini, aku rasa bila dah menulis ni tergerak dihati plak nak buat masakan western lah (sedap tengok Serina dalam JJCM tadi.. huhu).... beli daging di Jusco pastu bakar ngan black pepper je lah dalam lain2 kita goreng kentang dan buat kubis mayo.... Best gak nih..... Ok lah, idea dah datang dan rasanya nak sambung menyidai basuhan fasa kedua (harus berperingkat kerana tempat yg terhad).... Harap2nya idea terlaksana dengan jayanya. Amin..

Salam....

2 comments:

cik usu said...

sedap nye...nak buka sane...heheheheehe

Faris Fatih Farhad....Muahhhh said...

jom lah cik usu..... buka di rumah burung nih....