Tentang kami

Tentang kami

Sunday, August 8, 2010

Faris....Faris....Fatih....Fatih....

Seharian di rumah kebiasaan membuatkan perasaan tak keruan jadinya bagi faris & fatih kalau tak buat sepah. Mana tidaknya kalau ibu buat kiraan shift untuk mengemas rumah mungkin lebih dari 5x ganda kemasan hari biasa. Tapi untuk hari ini Faris dan Fatih lebih banyak mewarna dan melukis dalam buku catitan ibu yang tidak digunakan lagi. Hehehe mungkin baru nak menyerlahkan talent yang dahulunya belum diserlahkan. Fatih macam biasalah apa abang buat itulah akan diikutnya. Nak dijadikan cerita, Ketekunan Faris tadi menarik minat ibu untuk mengetahui apa yang di tulisnya di dalam buku itu.

Perlahan2 ibu melihat dan bila mana ibu tenung tiba2 Faris pun berkata " KLCC ni ibu "... hahahaha rupanya dia melukis KLCC kerana malam semalam baru saja ayah bawa pergi melihat KLCC dengan jarak yg dekat di waktu malam (sbb siang ayah keje seharian). Sewaktu di depan tasik KLCC Faris memang betul2 teruja dengan pertunjukan air panjut yang pelbagai. Rupa2nya ingatan sehingga ke hari ini diadaptasikan di dalam buku ibu itu.

Ketika di meja makan sewaktu ibu dan ayah pekena minuman panas Faris datang ke meja lalu berkata " ibu..ibu... kita pandai lukis sebab doktor dah cucuk ambil darah kita, kita diam je sbb tu kita pandai dah lukis "... kah3 sekali lagi Faris membuatkan ibu ngan ayah tergelak sekejap. Kisah minggu lepas Faris demam panas tahap 39.9'C dan pergi ke Az Zaharah kene masuk ubat bontot, dimandikan oleh nurse yg comei dan diambil darah untuk ujian samaada terkene penyakit yang sekarang sedang berleluasa (memang steady jek Faris tak nangis pun).

Bagi Fatih, hanya menyokong abang Farisnya melukis sahaja dan ada juga dia berkata
" eeemmm cantiknya aban lukis " haha lawak pun ada Fatih ni sebab banyak2 perkataan kalau ada huruf G belakang jadi tiada G.

Ketekunan Faris tadi membuatkan Ibu berjanji dengannya bahawa esok nak belikan satu set pensil warna untuk memberi sokongan supaya dia dapat meluangkan masa cuti dengan perkara berfaedah. Cuma jika ada sedikit pergaduhan di antara Faris dan Fatih harapnya mereka dapat berubah sedikit demi sedikit jika ayah dan ibu memberi sedikit amaran (hehe kene sekali).

Adios... Ich Liber Dich my sons FnF....

No comments: