Tentang kami

Tentang kami

Sunday, May 9, 2010

PESTA SUKAN DI KLANG....

Hari ini 9 Mei 2010, tadika FnF telah berjaya mewakili kawasan Puchong bagi pasukan bola sepak ke Pesta Sukan Pasti Negeri Selangor yang berlangsung di Kompleks Sukan Klang di Taman Sri Andalas.... yang pastinya FnF hanya menjadi penyokong bagi rakan2 yang bertanding dan semangat untuk melihat adalah faktor utama Faris cepat bangun pagi nih...

Ibu pun tak sangka faris boleh bangun secepat itu kerana mlm tadi balik dari rumah mak long pun dah 12.30 tgh malam sbb ayah ada perjumpaan di shah alam. teruja sungguh faris sbb semangat nak naik bas bersama kawan2 menjadi pemangkin dia menjadi seronok. tepat 6.30 pagi ibu pun sms cikgu hasnah bertanya samaada ada lagi kekosongan tempat duduk atau pun tak ada. rezeki faris sgt2 sbb bila cikgu hasnah menyatakan ada kekosongan dan kene datang ke tadika skrg juga. apa lagi ayah dengan berkain pelikat baru balik surau pun bergegas pergi menghantar faris.

Apabila ayah pulang dari menghantar faris, dengan tersenyum ayah memberitahu faris suka sgt2 bila dapat menaiki bas beramai2 dan kebiasaannya dia tak nak pergi kalau ayah dan ibu tak ada, bila fikir balik adalah wajar memberi peluang kepada faris untuk lebih berdikari dan memberi dorongan kepada dia untuk lebih berani.

Di saat kegembiaraan faris tadi, tidak bagi fatih sbb dari semalam badannya panas mcm nak demam tapi ibu dgn kadar yg segera terus menekapkan tuala basah ke kepala fatih dan kene juga lah masuk 1 ubat sumbat untuk cepat meredakan panas badan fatih, kuranglah sikit panasnya malam tadi. tapi sewaktu nak pergi ke klang badan fatih kembali panas mgkin sbb dia tidak memberi tindak balas untuk menentang virus yg datang ke dalam badannya. yang pasti bila setibanya di klang keaktifan fatih tadi kembali dan sedikit sebanyak mengurangkan panas badan yg dialami.

walaubagaimanapun, bila berada di pesta tidak lepas dari FnF untuk membeli permainan yg dijual di tepi2 jalan dan jika tak dibeli ada saja alasan sehinggalah ayah dan ibu terpaksa juga untuk membelikannya. 2 belon berbentuk motor telah di minta oleh FnF dan untuk tidak mahu FnF meregek panjang kerana org yg ramai, ibu terpaksa akur untuk membayarkannya.

Sehingga jam 11.15 pagi bila mana badan fatih kembali panas semula dan mata pun sudah bertaik mata kekuningan, ibu terpaksa meminta diri dahulu dengan cikgu hasnah untuk pulang. tetapi dalam apapun keadaan kita sebagai ibu bapa harus memberi galakan anak2 untuk bersukan supaya mereka dapat beriadah dengan sihat dan memberi semangat kepada pasukan supaya sama2 dapat merasakan ikatan persahabatan itu penting untuk menjadikan pasukan akan terus berjaya.

MAJULAH ANAK2 UNTUK PASUKAN BOLA 3P..... SELAMAT MAJU JAYA...

No comments: