Tentang kami

Tentang kami

Monday, May 10, 2010

Faris n Fatih Demam Melanda.

Dalam kepantasan masa yang berlalu sekarang, banyak kita mendengar kes2 penyakit baru yg melanda. Salah satu H1N1 yang sangat ditakuti dari semua lapisan masyarakat kerana penyakit itu boleh membawa maut jika tidak dikawal.

Baru-baru ni faris demam tapi tidak membimbangkan sangat kerana tahap kepanasan masih di tahap yang rendah setelah ibu menguji suhu badan dengan termometer dan masih boleh di hantar ke tadika menjalani pembelajaran seperti biasa. Sesekali faris ada juga beritahu yang dia sejuk bila mana ibu rasa tahap kelajuan kipas pada kadar yg biasa. Alhamdulillah tahap antibodi faris masih kuat untuk menepis segala virus yg boleh membawa demam yg berpanjangan.

Ahad yang lalu semasa FnF memberi sokongan kepada pasukan 3P di Klang, Fatih dengan tiba2 meningkat suhu badan ke tahap panas yang sgt tinggi kerana mata yg berair terus menjadi taik mata kekuningan dan bermakna suhu yg naik mendadak. Kemungkinan berjangkit dengan abang faris yang sebelum ini terkena demam yang tidak begitu teruk. Semalam hari isnin permulaan sekolah bagi minggu kedua Mei 2010, fatih masih dihantar ke tadika kerana suhu badan terkawal dan keadaan diri fatih yg aktif membuatkan ibu rasa tak khuatir untuk sama2 menyambung aktiviti di sekolah. Lain pula bila Selasa tiba, pagi ni 11 Mei 2010 badan fatih kembali panas dan kesayuan ibu melihat keadaan fatih bertambah resah kerana rasanya memang fatih tidak sihat. Tapi kerana anak ini tidak mengenal erti sakit dia nak juga pergi ke sekolah tapi dalam masa yg sama ibu minta ayah memberitahu cikgu bahawasanya, tengahari nanti ibu datang ambil. Setelah ayah pulang dari menghantar FnF ke tadika, rupa2nya smlm cikgu As beritahu suhu badan fatih naik 39.5 darjah dengan tiba2 lepas makan ubat yg diberikan doktor di bawah rumah. Tanpa fikir panjang ibu & ayah terus pergi ke tadika semula mengambil fatih dan terus ke hospital kerana takut dijangkiti penyakit dengan lebih serius.

Walauapapun yang menimpa diri atau keluarga kita haruslah cepat mengambil tindakan kerana apa2pun manusia sentiasa di duga dalam bermacam2 dugaan. Apa yang kita harus lakukan adalah usaha untuk mengatasi semua masalah untuk menjadikan ia dari yang tidak elok kepada yang lebih elok. Kita hanya dapat merancang Allah saja yang menentukan segalanya.

No comments: