Tentang kami

Tentang kami

Friday, May 21, 2010

Berakhir Peperiksaan Faris....

Hari ini jumaat 21 Mei 2010, berakhirlah penantian Faris untuk menamatkan periksa di tadikanya dimana setelah seminggu di kuarantin dari melihat televisyen supaya dapat menumpukan pada buku2 yg cikgu bekalkan untuk diulangkaji. Terfikir juga di kotak fikiran ibu nih yang mana anak berusia 5 tahun sudah pun menghadapi periksa sebanyak 10 subjek.... hehe terasa mcm periksa PMR ibu dulu plak ada 10 subjek untuk mencapai tahap cemerlang.... tapi dapat dilihat dari reaksi Muhammad Faris Zaqwan, bahawasanya apa yg cikgu2 3P pesan dari awal hendak menghadapi periksa sangat memberangsangkan.Ternyata ibu sangat teruja dengan perkembangan anak2 ibu yang dah boleh menulis,mengira dan mengenal huruf ABC, alif ba ta, 1,2,3 dan juga wahidun isnani salasatun.

Setakat ke hari ini Muhammad Faris Zaqwan dapat menghafal semua niat solat dan surah2untuk menunaikan solat cuma kene mengambil masa untuk Faris betul2 cukup solat 5 waktu kerana sekarang dia akan mengikut ayah dan ibu solat bila mood elok. Mudah mudahan lagi 2 tahun dia dapat tahu bahawasanya solat itu wajib dilakukan dan tiang agama untuk orang2 islam. Tidak ketinggalan juga adik yg sedikit sebanyak suka mengikut apa yang abang lakukan dan ada sebahagian doa yg boleh di baca dalam nada pelatnya. Sedikit masa untuk memberi Fatih lebih pengajaran kerana sekarang umurnya baru mencecah 3 tahun, syukran dia sudah ada pendedahan untuk menunaikan perkara yang wajib dilaksanakan.

Semoga FnF memahami apa yang di beri pengajaran di tadika 3P untuk bekalan di sekolah yang penuh cabaran supaya tidak mudah terpengaruh dengan ansir2 yang tidak sihat... AMIN...

No comments: