Tentang kami

Tentang kami

Thursday, December 16, 2010

Rewang Cik Usu Kawen...



Setelah lama tak update Blog FnF ni rasa banyak yang telah dilalui sebelum nih. Dimulakan dengan akhir November lalu FnF cuti lama kerana majlis perkahwinan Cik Usu telah berlangsung. Seperti kenduri kawin kebiasaannya anak2 lah yang paling bising dengan membuat sepah dan sebagainya. Tapi dengan usaha pak long, pak ngah dan cik Faozan serta cik nuar segala usaha untuk membuatkan mereka tidak terlalu lincah telah berjaya...

Alhamdulillah, seawal pagi FnF memberi kerjasama yang baik dengan memakai sepersalinan baju melayu yg telah di buat oleh nenek unt cucu2nya iaitu serba hijau.. Nampak begitu cantik sekali anak2 ni di pagi 27hb November 2010 bergambar bersama di depan pelamin Cik Usu. Perjalanan majlis diteruskan dengan majlis pembukaan iaitu Majlis akad nikah seawal 9 pagi, akan tetapi salah faham komunikasi tok kadi terlewat datang kerana ingatkan bermula jam 10 pagi. Segala debaran selamat di lalui dengan sekali lafaz oleh pengantin lelaki akan tetapi saksi utama tidak berapa jelas dengan sebutan terpaksalah pengantin mengulangi sekali lagi lafaz nikah tadi.

Setelah sesi pagi selamat dilaksanakan bermulalah masing2 mengambil tempat untuk meneruskan usaha merewang. Setakat pagi FnF tidak membuat sebarang ragam yg membantutkan pergerakan ibu.. Pagi2 lagi tetamu dihidangkan lauk Pecal ( Lauk special yg dihidangkan semenjak mak Long kawin lagi) untuk para tetamu yg hadir.

Ahamdulillah sehingga petang para tetamu ramai yg hadir kerana majlis ini adalah majlis yg terakhir buat atuk dan nenek. Sampai sesi bergambar bersama ahli keluarga FnF telah menghampiri mata yg sgt mengantuk akan tetapi usaha ibu untuk memujuk FnF berjaya dengan jayanya. Fatih dengan kain kesayangan yang tak boleh lekang dari tangan...

Kami mendoakan Cik Usu dan Cik Yus berbahgia sehingga ke akhir hayat. Moga mereka mendapat keredhaan dari Allah dalam usaha mencari sinar berumahtangga. Aminn..

p/s: FnF menanti sepupu baru tahun depan tak pun adik baru... Amin

No comments: