Tentang kami

Tentang kami

Thursday, December 16, 2010

USS Trip... Last Trip for 2010














Pada 4 Dec hingga 6 Dec 2010 Ibu Dan Ayah telah membawa FnF bercuti ke Kota Singa yang tak pernah pun dijejaki sebelum nih... Teringin pergi bersama2 buk de, cik aya ngan cik endok kerana kemeriahan terasa bila kita pergi beramai2. FnF lah org yg sangat teruja kerana kak kauthar pun ada.

Perjalanan pertama, 11.30 malam 3 hb Dec 2010... Apabila FnF menahan mata kerana teruja pertama kali ingin menaiki keretapi Tanah Melayu. Tak boleh digambarkan dengan perasaan dan kata2 FnF memang sangat gembira. dalam hati ibu dan ayah
(rezeki FnF sbb ayah dan ibu belum merasakannya dari kecil.. hehe). Setibanya keretapi FnF terpegun kerana keretapi yang ditunggu2 pun sampai. Dalam keretapi kami disediakan seorang satu katil kerana ambil pakej dome... Pada mulanya FnF sukar untuk melelapkan mata tapi Fatih tak dapat menahan ngantuk dan jam 12 mlm tertido dgn sendirinya dan apabila jam menunjukkan jam 2 pagi baru lah Faris dapat tido .

Selama 3 hari di kota Singa banyak aktiviti yang FnF lakukan kerana mengikut jadual ibu dan ayah. Hari pertama, FnF pergi meninjau pusat perniagaan org2 melayu Singapura yang byk menjual brg2 hiasan, baju dan semuanya. Akan tetapi nilai wang nya begitu tinggi terpaksa menghadkan perbelanjaan kami.

Hari kedua FnF meneruskan penjelajahan ke Merlion Park, Bandar Singapura dan Komplek membeli belah yg terkenal seperti Orchard Road dan byk lagi. Tapi cuma yang mengagumkan sistem pengangkutan yang sangat baik di sana, dimana teksi disana tidak mengira jenis kereta tetapi caj adalah sama iaitu serendah 3 dolar i jam pertama, ini termasuk kereta Hyundai Sonata, Mercedes, Toyota camry dan tidak ketinggalan Toyota Wish dimana bos2 di malaysia shj selalu memandunya.

Hari Terakhir FnF adalah tempat menjadi tujuan utama orang datang ke Singapura iaitu Universal Studio Singapura. Pelbagai permainan yang terdapat di dalam USS dan sangat membimbangkan ibu dan ayah orang yang tersangat ramai dan ini membuatkan ibu menyewa stroller double untuk keselamatan FnF serta kak kauthar. Boleh dikatakan penat kalau kita jelajah seluruh USS nih tapi untuk FnF serta rombongan kami (Buk De, Pak De, Cik Aya, Cik Endok, ayah dan Ibu) tidak melepaskan semua aktiviti di dalam USS ini (maklumlah maher nak tiba ke kota singa ni lagi).

Sehinggakan jam menunjukkan 7 mlm dan pintu USS menghampiri penutupannya kami pun keluar untuk menuju ke stesen keretapi tanjung pagar dan meneruskan perjalanan pulang ke tanah air dengan kenangan masing2 yang sukar dilupakan.Akan tetapi tuntutan darinya kami tak lupakan kerana setelah menunaikan solat isyak kami mula masuk ke pintu belepas tepat jam 1015mlm untuk menaiki keretapi L3 no 7 & 9....

p/s: untuk pengunjung yang beragama islam boleh menunaikan solat di satu bilik yang disediakan DI DEPAN PINTU MASUK CUSTOMER SERVICES. Tuntutan tepat dilaksanakan walaupun dalam kegembiraan.
Aminn...

No comments: