Tentang kami

Tentang kami

Sunday, November 7, 2010

Planetarium Negara......










3 Nov lalu FnF telah mengikuti lawatan ke planetarium negara yang di anjurkan oleh Tadika 3P. Segala persiapan yang rapi telah dibuat oleh semua tenaga pengajar yang sangat2 prihatin. Tak sangka Fatih yang baru berusia 3 tahun 7 bulan telah merasa pergi lawatan bersama kawan2 semua. Terima Kasih pada cikgu2 sekalian yang bersabar menjaga anak2 kecil ini.Yang tak tahannya ibu ngan ayah terpaksa membeli kasut FnF yang baru supaya tidak tercabut bila lawatan nanti.

Bermula pada pagi 3 Nov, ibu telah membuat persiapan awal pada malamnya dengan menyiapkan pakaian dan kasut yang akan dipakai oleh FnF kerana masing2 sangat teruja hendak menaiki bas sekolah. Tepat 6.30 pagi ibu dah terdengar suara Faris, rupa2nya dia dah pun bangun dulu sebelum ibu bangun.. hehehe memang kegembiraan tergambar di muka Faris. Tak payah disuruh mandi pun dia dah siap berpakaian sukan yang memang disuruh oleh cikgunya. Selepas solat subuh ibu pun terus menggoreng nugget dan kentang yang diminta oleh FnF untuk dibawa bekal.

Tepat jam 7.20 pagi masing2 bersedia untuk keluar rumah dan apabila pintu rumah terbuka fatih pun bertanya kepada ayah " ayah..ayah... bas kat mana ayah ".. hahaha mesti tak sabar dah fatih nak menaiki bas...
Bila tiba sahaja di tadika semua cikgu2 dan sebilangan ibu bapa yang lain telah berada di sana menghantar anak2 yang mengikuti lawatan. FnF tanpa berlengah terus bersalam dgn ibu dan ayah dan terus masuk ke dalam tadika. Sempat juga ibu berbual ngan cikgu2 dan minta ditengok2 kan Fatih terutamanya, dan cikgu memberi kata2 lega yang pihak tadika akan menjaga sebaik mungkin.

Dipendekkan cerita, pada petang untuk mengambil FnF dengan tersenyum dan ketawa, dan apalagi FnF menceritakan apa yang dilihatnya di Planetarium Negara. Terutama Fatih macammana reaksi muka yang bersungguh2 menerangkan pada ibu dan ayah. Melihat Planet dan sejak dari lawatan FnF tak sudah2 bercerita matahari,bulan,bintang,langit dan semua yang diciptakan oleh Allah katanya.Dan sedari hari itu, ibu ngan ayah bersedia untuk menjawab semua pertanyaan yang berkisarkan sain dan teknologi.

No comments: