Tentang kami

Tentang kami

Thursday, October 21, 2010

Minggu Periksa Faris n Fatih....

18 - 21 Oktober 2010 telah pun berlalu, ini bermakna hari peperiksaan akhir tahun FnF telahhpun berakhir. Tak pasti bagaimana dan setakat mana pemahaman anak2ku ini menghadapi ujian di awal peningkatan usia. Terfikir bahawa sangatlah baik untuk anak2 mendapat pendedahan awal tentang bagaimana mengurus masa untuk bangun di awal pagi,mandi,bersiap dgn pakaian seragam sekolah dan seterusnya amalan tiap2 pagi di sekolah iaitu berikrar dan menyanyikan lagu sekolah. Alangkah beruntungnya anak2 sekarang kerana sewaktu kami kaum ibu bapa dulu2 6 tahun baru dihantar ke sekolah dan ada yang tidak dapat pergi ke sekolah, tahu2 dah diminta hafal sifir yang mengjangkau ke angka ratus.

Kagum sangat dengan usaha cikgu2 di tadika FnF yang tidak putus2 memberi semangat walaupun berdepan dengan banyak ragam anak2 sedari 3 tahun lagi... Banyak aktiviti yang dijalankan untuk menggalakkan anak2 lebih berkeyakinan dan didorong oleh para ibu bapa yang sama2 menghadirinya.

Pada 3 November 2010 ini Tadika 3P akan mengadakan lawatan ke Planetarium Negara bagi memberi kesedaran dan penekanan anak2 terhadap Bumi dan planet di muka bumi ini. Dalam waktu ini FnF lah yang sangat teruja kerana rombongan ke Planetarium akan di bawa menaiki bas beramai2 ke sana. Sepanjang minggu ini FnF asyik bertanya bila nak pergi rombongan. Yang merisaukan ibu adalah bila Fatih juga nak ikut, tapi bila cikgu dah beri sokongan supaya semua murid terlibat ibu pun rasa sedikit kelegaan. Moga Fatih tidak terikut2 kawan2 yang lebih besar ke tempat yang tidak pasti jalannya.

Harapan ibu dan ayah semoga FnF pelajari apa yang dilihatnya sepanjang perjalanan dan penerangan cikgu2 untuk mendapat ilmu tentang muka bumi yang diduduki ini. Semoga Rombongan Tadika 3P selamat pergi dan pulang dengan jayanya. Amin..

No comments: