Tentang kami

Tentang kami

Sunday, June 27, 2010

Hari Minggu Di Sungai Congkak....



Hari minggu kali ini FnF di bawa ayah dan ibu ke Sungai Congkak kerana pada minggu ini masa ayah terluang dek tiada kelas yang perlu dihadiri. Semangat pagi sabtu di mulakan dengan kebangkitan awal Faris pada jam 6.30 pagi. Pesanan ibu amat2 berguna kerana malam tadi sebelum tido FnF dah pun menerima arahan dari ibu supaya bangun awal untuk cepat2 bergerak ke Air Terjun. Seperti yang dijangka setelah siap ibu membungkus semua persiapan termasuk sarapan pagi iaitu nasi lemak yang telah dimasak, kami pun bergerak jam 8.15 pagi terus menuju ke destinasi yang hendak di tuju.

Dengan perasaan yang berkobar2 untuk bermandi manda di air terjun dan tanpa bersarapan FnF terus menuju ke arah air yang sedang mengalir. Lalu ibu pun memanggil semula FnF untuk bersarapan dahulu.Selesai makan FnF pun turun bersama ayah untuk memulakan mandi manda. Tergelak juga lah ibu melihat telatah mereka bertiga, kerana kesejukan air sungai itu. Selama 2 jam berendam ibu melihat fatih dah terlalu kesejukan sampaikan badan menggigil menahannya.

Selang beberapa minit 3F naik ke atas untuk menyalin pakaian kerana tidak tahan dengan sejuk yang teramat. Sesudah semua menyalin pakaian ibu pun berkemas segala bekalan kerana ayah nak meneruskan perjalanan ke Putrajaya menyaksikan pertandingan kapal control, tapi hanya seketika sahaja kerana cuaca yang amat panas menghadkan kami untuk terus bersantai.

Setelah satu hari diisi dengan aktiviti riadah, kami pun pulang dengan keletihan. Tiba2 Faris pun bersuara " Ibu ayah nanti kita pergi lagi, best lah mandi"...haha ibu macam tak percaya bila mana faris dah mula menyukai air tak kira air kolam, sungai, laut dan tidak lupa bilik air di rumah nih... Insyaallah kalau dipanjangkan umur boleh kita pergi lagi. Aminnn...

No comments: