Tentang kami

Tentang kami

Tuesday, March 15, 2011

Anak2ku Yang Semakin Membesar...



Lama rasanya tidak mengemaskini blog anak2ku yang dikasihi.Cepat sungguh rasanya masa berlalu dan sedar tak sedar anakku Faris dah pun menjangkau 6 tahun dan Fatih 4 tahun. Macam baru semalam ibu melahirkan mereka dan tanpa disedari anak2ku semakin peka dengan keadaan persekitarannya yang sedikit sebanyak mempengaruhi.

Bercerita mengenai MUHAMMAD FARIS ZAQWAN, sekarang sedikit sebanyak memberi kerjasama kepada ibu jika diminta tolong mandikan atau membasuh waktu adik buang air kecil boleh diharap. Dalam pada itu Faris lebih minat kepada lukisan dan mewarna kerana dari semasa ke semasa pewarnaannya semakin ke arah yang lebih baik. Walaupun ada ketika memang suka bergaduh dengan adik, akan tetapi Faris lah yang byk mengalah jika adik melawan. Dan satu yang paling harus ditepati ialah janji, jika ibu atau ayah berjanji akan dituntut sehingga dapat. Pagi tadi dengan tiba2 Faris bangun lalu terus ke bilik air, ibu ingatkan nak buang air kecil, rupa2nya ambil air sembahyang nak solat subuh katanya. Alhamdulillah sedikit sebanyak ilmu di tadika mempengaruhinya ke arah kebaikan.

Sebut tentang MUHAMMAD FATIH ZIYAD pula, ibu tak nafikan yang Fatih lebih keras budaknya kerana apa yang dibuat adalah betul walaupun ia tidak betul. Selalu tak boleh lebih dari abang. Jika ibu belikan sesuatu kepada FnF ini, yang pasti Fatih akan menghabiskan abang punya dahulu dari yang dia punya sendiri. Akan tetapi abang selalu mengalah dan memberi laluan kepada adiknya. Walaupun pergaduhan kadangkala terjadi juga dek kerana tidak tahan dengan perangai adiknya.Fatih juga terlebih manja kerana dia tahu dialah yang bongsu selagi tiada adik lagi.

Hujung minggu yang lalu, FnF menghabiskan masa bersama embah lanang dan embah wedok kerana dah lama tidak pulang ke kampung. Sempena cuti sekolah dapat juga bersama menikmati suasana kampung yang aman tanpa bising lalu lintas.

Walauapapun cuba beri masa kepada anak2 untuk lebih mempelajari tentang hidup di alam yang indah ini.

Syukran.

No comments: