Tentang kami

Tentang kami

Tuesday, January 25, 2011

FnF Jalan2 bersama Atuk,Nenek,Cik Nuar ngan Cik Usu...











Baru2 nih FnF dapat mengisi waktu hujung minggu bersama Atuk,Nenek, Cik Nuar dan Cik Usu bersama keluarga masing2. Kami semua ke Genting Highland yang mengambil masa 45 minit dari rumah Seri Kembangan. Aktiviti kekeluargaan selalu diadakan untuk mengeratkan lagi silaturrahim antara keluarga yang lain.

Biasalah kalau dah ramai2 berkonvoi memang seronok dan hilang rasa penat bekerja bagi ibu dan ayah.Pada pagi 8hb Januari 2011 jam 9 pagi kami bertolak dari rumah FnF terus ke Genting. Tiba di Gombak singgah sebentar di Pasar Mini kerana susu Fatih telah habis dan lupa dibeli sewaktu di rumah. Perjalanan bermula dengan berbelok2 dari susur ke genting dan ayah sentiasa berhati2 semasa memandu di selekoh kerana banyak kejadian kemalangan di situ.Alhamdulillah jam 11 pagi kami pun tiba di Seri Malaysia untuk daftar masuk hotel. Akan tetapi jam 3 ptg baru boleh masuk, kami pun teruskan perjalanan ke Genting. Dalam 15 minit kami berjaya berada di atas dan keadaan seperti malam kerana awan yg gelap.Terasa sangat sejuk di sana akan tetapi masing2 telah membawa bekalan baju sejuk. Semua berjalan dengan baik dan kami terus ke destinasi yang dituju iaitu indoor (outdoor ditutup kerana awan terlalu tebal). Indoor lebih banyak aktiviti untuk kanak2 kerana ruang yang terhad.

FnF pun tak melepaskan peluang bermain bersama sepupunya Eisya dengan tidak mengenal erti kepenatan. Pelbagai aktiviti yang dipenuhi kerana banyak permainan yang ada di sana.Tidak dilupa menunaikan kewajipan solat ketika sampai waktunya. Atuk dan Nenek meluangkan masa di sana dengan berjalan melihat suasana di sana. Snow world aktiviti keluarga yang sgt sesuai untuk keluarga kerana di sana dapat merasai keadaan bersalji dan suhu mencecah -4'c, memang sangat sejuk untuk suhu Malaysia.

Selesai semua aktiviti, kami pun beredar ke Hotel untuk menjamu selera makanan yang di bawa oleh nenek iaitu ketupat rendang dan sambal kacang... nyum..nyum... sangat menyelerakan. Dek terlalu penat masing2 terus terlelap hingga ke Subuh. Siap untuk bersarapan di sana kami sempat meluangkan masa menaiki kabel ke Genting sekali lagi.

Jam 3 ptg kami siap sedia untuk turun ke bawah dan menghantar nenek dan atuk kerana keesokan harinya masing2 memulakan kerja seperti biasa.p:>

No comments: