Tentang kami

Tentang kami

Tuesday, October 25, 2011

GENAP 50 HARI FARHAD ZAMEER...

Alhamdulillah syukur kepada Allah kerana akhirnya Farhad Zameer dapat discaj pada 13 Oktober 2011 bersamaan 50 hari berada di wad NICU. Terasa amat gembira sekali tidak terkata tatkala doktor mengeluarkan perkataan discaj yang selama 3 bulan ibu menantinya. Akan tetapi ibu diberi masa 3 hari untuk menjaga dan memberi perhatian pada si anak kecil ini untuk memastikan beratnya naik jikalau tidak akan ditahan di wad semula pada 17 Oktober....Hati berdebar2 kerana pertama kali pulang ke rumah membawa Farhad mengenali tempat yang akan didudukinya sementara sebelum berpindah ke tempat baru.

Selama 3 hari amatlah beharga kerana masa yang singkat untuk memastikan Farhad mendapat penjagaan teliti kerana selama 50 hari berada di NICU berat badannya hanya statik sahaja mungkin kerana faktor suasana dan suhu yang sejuk persekitarannya ditambah keadaan ibu yang stress dan teringat hero2 yang berada di rumah. Amat rindu sekali dengan 3F yang ditinggalkan, manakan tidak kalau dikira dah 90 hari ibu bermastautin di hospital.. huh satu jangka masa yang amat panjang dan tak dapat dibayangkan segalanya.

Setelah 3 hari berlalu sekali lagi hati berdebar2 menanti saat Farhad hendak ditimbang kerana takut beratnya tidak naik... huh sekali lagi ibu menarik nafas lega kerana tidak disangka baru 3 hari beratnya telah naik 110gm walaupun jika dilihat ia adalah satu jumlah yang sedikit.. Syukur tak terhingga sekali lagi ... ternyata Farhad mula serasikan diri dgn keadaan dan suhu di rumah.

Kegembiraan ini dikongsi bersama kawan2 Farhad yang lain kerana masing2 membuat check up juga pada hari yang sama sehinggakan ibu mendapat kawan yang ramai selama di NICU dan masing2 bertukar pendapat serta nasihat dalam situasi yang berbeza.Alhamdulillah pelbagai petua dan ilmu yang diperolehi dalam menjaga anak pramatang ini... Barulah ibu sedar bahawasanya pengalaman berada di wad terlalu mencabar dan byk belajar cara untuk mengatasi apa permasalahan serta penyelesaian bagi anak2 pra ini...

Terima kasih kepada saudara2 dan kawan2 yang banyak memberi sokongan dan dorongan untuk kekuatan kepada ibu.Di harap Muhammad Farhad Zameer akan terus kuat dan membesar tanpa ada halangan selepas ini rentetan ubat yang banyak telah diberikan.Semoga Allah mempermudahkan urusanmu Farhad Zameer.... Amin...

No comments: