Tentang kami

Tentang kami

Tuesday, May 31, 2011

May 2011...








Tup tap tup tap dah akhir bulan May 2011. Tanpa disedari tahun 2011 dah pun masuk bulan yg tengah dah tanpa disedari anak2ku sudah pun setahun setengah melayari alam pra persekolahan terutama MUHAMMAD FARIS ZAQWAN yang akan menjangkau usia 6 tahun pada 29hb Jun 2011 ni. Alhamdulillah, syukur ke hadrat ilahi Faris telah pun pandai membaca dan melihat ketekunannya apabila berada di rumah lebih banyak menulis dan mengeja rasa lega dihati terubat kerana ada peningkatan dalam dia berusaha ke arah yang lebih baik.Minggu lepas baru sahaja selesai peperiksaan pertengahan tahun dan harap2nya dia dapat membuat dengan baik.

Bermula cuti sekolah penggal pertama, seperti biasa ibu dan ayah banyak misi kenduri yang telah diundang dan bermula dari 21hb May 2011 sehinggalah 19 Jun 2011 nanti hari minggu dipenuhi dengan undangan dan aktiviti yang harus dilaksanakan. Terutama FnF ketika bersama pergi ke Hari Keluarga pasukan bola sepak MMU iaitu 'TAQIS DAY' yang berlangsung pada 21hb May 2011. Tergambar kegembiraan di wajah FnF tatkala ramai anak2 kawan ayah yang juga tutut serta. Banyak acara yang dijalankan dan tidak lupa acara anak2 untuk memberi semangat juga para bapak2 yang lebih teruja bersama kawan2 sepasukan.

Sesampai sahaja di Damar Resort di Pengkalan Balak FnF terus teruja dengan kolam mandi yang memang FnF sangat2 menunggu masanya. Akan tetapi perasaan takut masih ada kerana sudah lama tak ke kolam hanya merendamkan sahaja kaki masing2 kerana belum ada geng yang mengikut jejak FnF.

Tidak sampai setengah jam FnF menunggu anak2 yang lain pun turut serta dengan terus terjun ke dalam kolam tersebut tanpa berlengah. Akan tetapi FnF masih lagi melihat dan belum teruja, masuk jek 10 minit selepas itu apa lagi tanpa menunggu lama FnF pun sedikit demi sedikit menurunkan kakinya dan tak sampai 5 minit masing2 dah tiba ke dalam kolam. Hahaha kelakar rasanya anak2 ini, kerana dalam 1 jam MUHAMMAD FARIS ZAQWAN telah dapat dan berani untuk terjun bagai hero seperti perenang negara Faiznor Miskin... Huhu begitu dasyat sekali apabila kami melihat anak2 ini. Ibu2 Bapak2 ramai tak tahu berenang akan tetapi anak2 telah dapat berenang bagai juara.

Sehari suntuk anak2 ini berendam sehingga kecut kulit seluru tangan dan kaki. Yang menjadi mangsa bapak2 kerana para ibu menikmati udara segar dari laut dan ada yang beristirehat di dalam bilik kerana ramai dikalangan ibu2 yang mengandung. Sehinggalah saat lepas magrib FnF mengadu lapar kerana dek kolam tadi masing2 lupa untuk makan. Setelah selesai makan tak sampai beberapa minit FnF pun terlena terus di dalam bilik.

Keesokan hari FnF tidak melepaskan peluang lagi untuk beraksi di dalam kolam renang sehingga jam 11 pagi saat ibu2 sibuk mengemas untuk pulang. Hai betapa suka mereka ni sehingga lupa tentang keletihan. Setelah selesai majlis sewaktu di dalam kereta FnF tidur sepanjang jalan sehinggalah sampai di rumah kerana keletihan yang sangat.

Untuk minggu2 yang akan datang akan dipenuhi dengan aktiviti kenduri di rumah saudara dan rakan2 taulan ayah dan ibu pula... Perancangan dikawal rapi kerana saat ini harus pandai menyusun masa dan kewangan.

SELAMAT BERCUTI UNTUK ANAK2 SEMUA SEMPENA CUTI SEKOLAH. FNF TERPAKSA LAH DUDUK DI TADIKA SEHINGGA IBU DAN AYAH BERCUTI LAMA.

ADIOS... SYUKRAN...AMINN..

No comments: